Numer projektu: 2023-2-PL01-KA220-HED-000179445

whatsapp_image_2024-09-21_at_172438_2.webp

The transferable training model -
the best choice for training
IT business leaders

Aktualności

Projekt TransLeader: Udane spotkanie międzynarodowe w Sofii, Bułgaria

Data: 19.11.2024 Kategoria: Ogólne Szkolenia
Wpis może zawierać nieaktualne dane.

Zespół projektu Erasmus+ TransLeader spotkał się w Sofii, Bułgaria, w dniach 16-17 listopada 2024 r. na kluczowym spotkaniu transnarodowym (A3.1), które zorganizował i poprowadził Georgi Dimitrov, dziekan Wydziału Technologii Informacyjnych Uniwersytetu Studiów Bibliotecznych i Technologii Informacyjnych (ULSIT). W spotkaniu wzięli udział przedstawiciele instytucji partnerskich z Polski, Ukrainy, Portugalii i Bułgarii, aby kontynuować prace nad Pakietem Roboczym 3 (WP3), który koncentruje się na opracowywaniu innowacyjnego programu nauczania w dziedzinie Sztucznej Inteligencji (AI) oraz Internetu Rzeczy (IoT), dostosowanego do potrzeb współczesnego przemysłu.

Spotkanie rozpoczęło się inspirującym wystąpieniem Piotra Szymury, wiceprezesa Rekord SI, który przedstawił misję firmy oraz jej silne partnerstwa z instytucjami szkolnictwa wyższego. Podkreślił zaangażowanie Rekord SI w budowanie mostu między światem akademickim a przemysłowym, dostarczanie praktycznych informacji oraz wspieranie rozwoju nowoczesnych ram edukacyjnych w IT.

Spotkanie kontynuowano dyskusjami na temat:

- Stan projektu – prowadzone przez Vasyl'a Martsenyuka i Georgia Dimitrova.
- Plan zapewnienia jakości – mapa drogowa, mająca na celu zapewnienie doskonałości akademickiej i operacyjnej projektu (Eugenia Kovatcheva).
- Strategie ewaluacji – wewnętrzne i zewnętrzne mechanizmy oceny postępów i wpływu, przedstawione przez Vasyl'a Martsenyuka i Renatę Machlańską (Uniwersytet Bielsko-Bialski).
- Wymagania edukacyjne – specyficzne kompetencje potrzebne w edukacji z zakresu AI, IoT i przywództwa, przedstawione przez UAlg, ULSIT i Rekord SI.

Jedną z kluczowych sesji poprowadził Uniwersytet Algarve (UAlg) (Mauro Figueiredo i José Rodrigues), którzy przedstawili swoje wnioski na temat wymagań edukacyjnych dotyczących Sztucznej Inteligencji. UAlg omówił niezbędne kompetencje wymagane w edukacji AI, kładąc nacisk na połączenie wiedzy podstawowej, umiejętności technicznych oraz kwestii etycznych, które są niezbędne dla studentów wchodzących w tę dziedzinę.

Narodowy Uniwersytet im. Tarasa Szewczenki w Kijowie (TSNUK) (Kateryna Merkulova i Anna Pylypenko) przedstawiły wyniki dotyczące luk w podejściu do nauczania i uczenia się IT na ukraińskich uniwersytetach. Praca ta uwypukliła obszary wymagające reform i przyczyni się do opracowania ram kompetencyjnych (A3.2) oraz przenośnego modelu szkolenia IT (A3.4).

Wspólne wysiłki zaowocowały znaczącym postępem w realizacji wyników WP3, w tym opracowaniem ram kompetencyjnych, modelu scenariuszy edukacyjnych oraz pierwszego szkicu przenośnego modelu szkolenia IT. Uczestnicy mieli również okazję do wymiany kulturowej podczas wycieczki po Sofii oraz kolacji integracyjnej.

Zespół TransLeader opuścił spotkanie z jasno określoną mapą drogową i zadaniami do wykonania, potwierdzając swoje zaangażowanie w dostarczenie nowoczesnego programu nauczania, który łączy akademię i przemysł. Śledźcie nas, aby poznać kolejne aktualizacje, gdy będziemy kształtować przyszłość edukacji w dziedzinie AI/IoT!

©2023 UBB. Wszystkie prawa zastrzeżone. Realizacja: Dział Marketingu