Projekt TransLeader z dumą prezentuje publikację „Curricular Innovations for AI and IoT: A Systematic Review of Educational Challenges and Opportunities,” autorstwa: Vasyl Martsenyuk, Piotr Szymura, Georgi Dimitrov, Mauro Figueiredo i Oleksii Bychkov.
Ten systematyczny przegląd literatury (SLR), zrealizowany w ramach działania A2.2, bada, w jaki sposób Sztuczna Inteligencja (AI), Internet Rzeczy (IoT) oraz rozwój programów nauczania mogą odpowiadać na potrzeby Przemysłu 4.0 i Przemysłu 5.0. Wykorzystując narzędzia CiteSpace, badanie identyfikuje trendy i wyzwania związane z integracją nowoczesnych technologii z programami akademickimi, podkreślając znaczenie przygotowania studentów poprzez połączenie wiedzy teoretycznej z praktycznymi umiejętnościami.
Wnioski z badania wskazują na potrzebę strategicznego planowania w edukacji ICT, kładąc nacisk na budowanie kompetencji technologicznych, rozwiązania zorientowane na człowieka oraz etyczną odpowiedzialność. Recenzja podkreśla również znaczenie kształcenia absolwentów zdolnych do radzenia sobie z transformacjami przemysłowymi i wspierania zrównoważonego, odpowiedzialnego rozwoju technologicznego.
Zgodnie z misją projektu TransLeader, badanie wspiera innowacyjne podejście do programów nauczania, które łączą wiedzę techniczną z umiejętnościami przywódczymi. Dzięki współpracy między środowiskiem akademickim a przemysłem, TransLeader kształtuje liderów IT gotowych do wspierania konkurencyjności i transformacji cyfrowych w UE i Ukrainie.
Więcej informacji znajdziesz na naszej stronie internetowej lub w publikacji pod linkiem. Śledź nas, aby być na bieżąco z nowościami!
©2023 UBB. Wszystkie prawa zastrzeżone. Realizacja: Dział Marketingu